Železničné.info pro PDA Železničné.info pro PDA - 19.05. 2024
Home | Top 10 | Vyhľadávanie |
eleznin stanice - zobrazeno 10 z 102 
|1-10| |11-20| |21-30| |31-40| |41-50| |51-60| |61-70| |71-80| |81-90| |91-100| |101-110|
Predstaničné námestie v Bratislave
Začiatkom marca mestská časť Bratislava–Staré Mesto zverejnila územné rozhodnutie o plánovanej výstavbe na Predstaničnom námestí. Podľa tohto rozhodnutia by sa mal v priestore námestia vybudovať komplex pozostávajúci z dvoch administratívnych centier, jedného obchodného centra, hotela a postavená má byť nová viacúčelová staničná hala. Výstavba sa bude týkať aj mestskej dopravy v okolí.

Železničná zastávka Báhoň (trať 120)

Železničná zastávka Báhoň leží na dvojkoľajnej elektrifikovanej trati 120 Bratislava – Žilina medzi stanicami Šenkvice a Cífer. Železničná trať prechádza cez obec, ktorú rozdeľuje na dve časti. V súvislosti s výstavbou V. koridoru táto železničná zastávka v rokoch 2005-2006 dostala novú tvár. Nasledujúca fotoreportáž je venovaná zastávke v Báhoni.
 

Železničná stanica Bratislava–Lamač

Železničná stanica Bratislava–Lamač leží na dvojkoľajnej elektrifikovanej trati 100 (resp. 110) medzi stanicami Bratislava hl. st. a Devínska Nová Ves. Železničná trať z Gänserndorfu do Bratislavy bola do prevádzky uvedená 20. augusta 1848, takže dejiny železnice v Lamači sa začali písať už v roku 1848. V roku 1902 bola do prevádzky uvedená aj druhá koľaj medzi Bratislavou a Devínskou Novou Vsou. O 65 rokov neskôr bola trať Bratislava – Kúty elektrifikovaná TNS 25 kV, 50 Hz a prvý elektrický vlak do Bratislavy prišiel 10. novembra 1967.

Železničná stanica Šenkvice

Železničná stanica v Šenkviciach leží na dvojkoľajnej elektrifikovanej trati 120 Bratislava – Žilina. Pôvodná stanica bola v Šenkviciach postavená ešte počas výstavby prvej konskej železnici na Slovensku. Konská železnica viedla z Bratislavy do Trnavy a Serede. Napriek finančným problémom bola 19.10.1845 trať dokončená po Šenkvice.
 

Železničná stanica Pezinok

Železničná stanica v Pezinku leží na dvojkoľajnej elektrifikovanej trati 120 Bratislava – Žilina. Orientovaná je v severojužnom smere a je elektrifikovaná trakčnou napäťovou sústavou 25 kV, 50 Hz. Stanica patrí medzi najstaršie stanice, postavená bola na prvej železnici na Slovensku s animálnou trakciou. Konská železnica viedla z Bratislavy do Trnavy a Serede, jej prvý úsek z Bratislavy do Svätého Jura bol otvorený 27.9.1840 a zo Svätého Jura do Pezinka 30.6.1841.

Železničná stanica Svätý Jur

Železničná stanica vo Svätom Jure patrila medzi najstaršie na Slovensku. Dnes je z nej už len zastávka. Leží na dvojkoľajnej elektrifikovanej trati 120 Bratislava – Žilina. Orientovaná je v severojužnom smere a je elektrifikovaná trakčnou napäťovou sústavou 25 kV, 50 Hz. Stanica vo Svätom Jure bola postavená na prvej železnici na Slovensku ešte s animálnou trakciou. Konská železnica viedla z Bratislavy do Trnavy a prvý úsek z Bratislavy do Svätého Jura bol otvorený 27.9.1840. 

Rekonštrukcia 4. nástupišťa na hlavnej stanici v Bratislave (6.)

      Počas uplynulého víkendu som sa konečne mohol ísť pozrieť na bratislavskú hlavnú stanicu. Informácie o tom, že 4. nástupište je hotové, už boli zverejnené koncom augusta. Na stránkach magazínu Železničné.info som uviedol niekoľko reportáži z rekonštrukcie 4. nástupišťa, ale chýbala tu reportáž s fotografiami po ukončení rekonštrukčných prác. Okrem samotného nástupišťa sa zmeny dotkli aj koľajiska. O aktuálnom stave 4. nástupišťa sa môžete dozvedieť z krátkej fotoreportáže.

Železničná stanica Bratislava-Rača

     Železničná stanica Bratislava-Rača leží na dvojkoľajnej elektrifikovanej trati 120 Bratislava – Žilina. Stanica je orientovaná v severojužnom smere a je elektrifikovaná trakčnou napäťovou sústavou 25 kV, 50 Hz. Stanica v Rači patrí medzi najstaršie stanice na Slovensku. Postavená bola v rámci budovania prvej železnice na Slovensku s animálnou trakciou. Konská železnica viedla z Bratislavy do Trnavy a prvý úsek z Bratislavy do Svätého Jura bol otvorený 27.9.1840. 

Rekonštrukcia štvrtého nástupišťa na bratislavskej hlavnej stanici (5.)

     Od mojej poslednej návštevy na bratislavskej hlavnej stanici uplynul mesiac. Niežeby som nemal záujem tam ísť, ale iné okolnosti mi to nedovoľujú. Sám som bol zvedavý, ako pokročila rekonštrukcia 4. nástupišťa. Preto som požiadal o pomoc priateľov a vďaka ich ochote je tu ďalšie pokračovanie. O tom v akom stave je rekonštrukcia sa môžete dozvedieť z nasledujúcej fotoreportáže.

Železničná zastávka Bratislava Vinohrady

     Železničná zastávka Bratislava Vinohrady leží na trati 120 a súčasne na trati 130. Je to jedna z mála železničných zastávok, v ktorej pravidelne zastavujú nielen osobné vlaky, ale aj rýchliky. Zastávka leží na Račianskej ulici v Bratislave. Jej poloha je výhodná pre rýchle spojenie s mestom, ktoré je zabezpečené električkami, z nich niektoré tu majú konečnú zastávku. Denne cez zastávku prejdú stovky cestujúcich, podstatne viac, ako cez neďalekú železničnú stanicu Bratislava predmestie. Je to predovšetkým z dôvodu, že takmer všetky vlaky smerujú na hlavnú stanicu.


Home